Thursday, September 9, 2010

Lebaran menjelma kembali..

Salam alaik..

Sudah hampir sebulan kita berpuasa..Melawan musuh yang paling utama yakni hawa nafsu sendiri..Semakin sedih ana rasakan kerana bulan yang mulia semakin meninggalkan kita..Moga amal ibadah kita sepanjang bulan Ramadhan diterima olehNYA..

Ramadhan pergi, Syawal menjelma..Sudah pasti ramai di antara kalian yang berlumba-lumba mencari baju raya baru, kasut baru, kuih raya dan pelbagai lagi..Akan tetapi janganlah kita lupa bahawa masih ada perkara yang lebih penting daripada harta-harta duniawi tersebut yakni AMAL IBADAH DI BULAN RAMADHAN..Perbanyakkan bersedekah,melakukan amalan2 sunat dan solat-solat sunat..Berjimat cermatlah ketika berbelanja dan jangan membazir..

Kunjung-mengunjung ke rumah sanak-saudara ketika Hari Lebaran sangat dituntut kerana dapat mengeratkan lagi silaturrahim antara kita..

Sampai di sini dahulu entri yang dapat ana sampaikan.. SELAMAT MENYAMBUT LEBARAN ana ucapkan kepada semua sanak-saudara,guru-guru serta sahabat-sahabat ana..Mohon kemaafan di atas  segala silap dan salah ana sepanjang tempoh perkenalan kita..

Akhir kata: KULLU 'AM WA ANTUM BI KHAIR..

Waallahualam.. (^_^)

No comments: